Zásady správneho saunovania

Skôr než začnete so saunovaním

  • Poraďte sa so svojím lekárom, či je saunovanie pre vás vôbec vhodné s ohľadom na váš zdravotný stav. Sauna nie je doporučená: tehotným ženám, diabetikom, pacientom s chorým srdcom, obličkami alebo štítnou žľazou, osobám s vysokým krvným tlakom.
  • Do sauny nechoďte s plným žalúdkom, ale tiež nie hladný, ani bezprostredne po značnej telesnej námahe.

Význam saunovania a jeho liečivé účinky

Pred saunovaním

  • Osprchujte sa a utrite do sucha.
  • Saunovať by ste sa mali nahí, ale zahalení plachtou, nakoľko vo Vitálnom svete Wellnea ide o zmiešaný typ sáun (muži + ženy). Saunovanie v plavkách je zdraviu veľmi škodlivé a to nie len pre vás, ale aj pre ostatných. Sú vyrobené zo 100% syntetických umelých látok a už pri teplote 50°C sa tieto látky uvoľňujú, sú silno rakovinotvorné a do tela sa dostávajú dýchacími cestami alebo pokožkou, čím škodíte sebe a aj ostatným saunujúcim.
  • Do sauny vstupujte s plachtou aj preto, aby ste sa nepopálili na prehriatych drevených doskách a chránili pred infekciou.

Saunovanie

  • Najskôr si sadnite na najnižší schodík, odporúča sa na lavičke sedieť, alebo ležať. Najvhodnejšia poloha na saunovanie je v ľahu s podloženou hlavou, alebo v polosede, kedy je zadok a chodidlá v rovnakej úrovni. Ak chcete zo sauny odísť, najprv sa na chvíľu posaďte a potom pomaly vstaňte. Pri sedení ako na stoličke je hlava prehrievaná o niekoľko stupňov viac ako chodidlá, čo môže spôsobiť závrate alebo bolesti hlavy. V polohe ležmo sa celé telo prehrieva rovnomerne a telo nemusí prekonávať nátlak z vyrovnávania teplotných rozdielov.
  • Dýchajte zásadne nosom, nie zhlboka, len povrchne. Pri dýchaní nosom sa vdychovaný vzduch jemne zvlhčuje a znižuje sa jeho teplota. Pri dýchaní ústami dochádza k priamemu vdychovaniu horúceho vzduchu a pre pľúca predstavuje teplotný šok.
  • Po adaptácii sa presuňte na vyšší schodík.
  • Ak je teplota neznesiteľná, opustite saunu skôr.
  • Pri pobyte sledujte čas, v saune by ste mali zostať 15 až 20 minút v závislosti od Vašej kondície.
  • Po vstupe do bazéna alebo pod sprchu ochladzujete telo postupne od dolných končatín smerom nahor.
  • Po saunovaní odpočívajte aspoň 20 minút.
  • Proces saunovania môžete niekoľkokrát zopakovať.

Po saunovaní

  • Po skončení procedúry si doplňte tekutiny. Najvhodnejšie sú ovocné šťavy, čaje a minerálky. Pri jednom saunovacom cykle môžete vypotiť až 0,5 litra vody, s ktorou okrem toxínov odchádza aj soľ, vitamín C a iné minerálne látky.
  • Do vírivého bazéna alebo do whirlpool (či iných spoločných priestorov) vstupujte zásadne v plavkách!

 

Mám záujem o pobyt a wellness